Skillnad mellan versioner av "Innehåll Programmering 2"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
| Rad 24: | Rad 24: | ||
<big><span style="color:blue">Kapitel 2 Olika programmeringsmiljöer</span></big> | <big><span style="color:blue">Kapitel 2 Olika programmeringsmiljöer</span></big> | ||
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|2.1 Programmeringens historia II]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|2.2 En Open Source IDE: Borland C++]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|2.3 Att bygga en egen IDE med en editor]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|2.4 Att köra program från kommandofönstret]] |
<big><span style="color:blue">Kapitel 3 Fortsättning med C++</span></big> | <big><span style="color:blue">Kapitel 3 Fortsättning med C++</span></big> | ||
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.1 Utskrift till en grafisk miljö i C++]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.2 Olika beteenden i olika miljöer]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.3 Unicode]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.4 Svenska tecken i olika miljöer]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.5 Objektorienterad initiering]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.6 Automatisk typkonvertering]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.7 Rekursion]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.8 Mer om flervägsval]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.9 Misslyckad modularisering]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.10 Referenser]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.11 Parameteröverföringsmetoder]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.12 In- och utparametrar]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|3.13 Överlagring av funktioner]] |
::<b><span style="color:#931136">Prov 1 kap 1-3</span></b> | ::<b><span style="color:#931136">Prov 1 kap 1-3</span></b> | ||
</td> | </td> | ||
<td> | <td> | ||
| − | <big><span style="color:blue">Kapitel Objektorienterad programmering (OOP)</span></big> | + | <big><span style="color:blue">Kapitel 4 Objektorienterad programmering (OOP)</span></big> |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.1 Vad är OOP?]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.2 +++]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.3 Explicit typkonvertering]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.4 ASCII-tabellen]] |
| − | ::[[Lektion | + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.5 Escapesekvenser]] |
| + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.6 Vad är kontrollstrukturer?]] | ||
| + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.7 Enkel selektion: if-satsen]] | ||
| + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.8 Tvåvägsval: if-else-satsen]] | ||
| + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.9 Flervägsval]] | ||
| + | ::[[Lektion 1 (Algoritmer)|4.10 Efter-testad repetition: do-satsen]] | ||
| − | <big><span style="color:blue">Kapitel | + | <big><span style="color:blue">Kapitel 5 Logik för blivande programmerare</span></big> |
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
| − | + | ||
::[[Lektion 4 (C/Cpp 23)|7.1 Funktionsbegreppet i programmering]] | ::[[Lektion 4 (C/Cpp 23)|7.1 Funktionsbegreppet i programmering]] | ||
::[[Lektion 4 (C/Cpp 23)|7.2 Funktioner med returvärde]] | ::[[Lektion 4 (C/Cpp 23)|7.2 Funktioner med returvärde]] | ||
Versionen från 22 juli 2025 kl. 20.19
| Kursens presenation | Innehåll och struktur | Centralt innehåll | Sex projektuppgifter | Lektion 1 >> |
|
Kapitel 1 Programmering och algoritmer Kapitel 2 Olika programmeringsmiljöer Kapitel 3 Fortsättning med C++
|
Kapitel 4 Objektorienterad programmering (OOP) Kapitel 5 Logik för blivande programmerare |
Kapitel 8 Arrays och vektorer Kapitel 9 Klasser Kapitel 10 Filhantering
|
|
Copyright © 2025 Lieta AB. All Rights Reserved.
