Skillnad mellan versioner av "Kap 9 Arrays och vektorer (29)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 40: Rad 40:
 
-->
 
-->
  
= <b><span style="color:#931136">Kap 6 &nbsp; Pekare</span></b> =
+
= <b><span style="color:#931136">Kap 4 &nbsp; Pekare</span></b> =
= <b><span style="color:#931136">6.1 &nbsp; Vad är en pekare?</span></b> =
+
= <b><span style="color:#931136">4.1 &nbsp; Vad är en pekare?</span></b> =
 
<div class="ovnC">
 
<div class="ovnC">
 
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Vad_pekare.jpg]]</div>
 
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Vad_pekare.jpg]]</div>

Versionen från 28 oktober 2025 kl. 14.59

        <<  Agenda          Genomgång 29          Övningar 29          Innehåll & struktur          Nästa lektion  >>      


Kap 4   Pekare

4.1   Vad är en pekare?

Vad pekare.jpg


Pekare = ett nytt parallellt system

Pekare parall systema.jpg


En pekarvariabels värde = adressen till en vanlig variabel

Pekare adress vanl vara.jpg


6.2   Definition och initiering av en pekare

Programmet Pointer



Gå vidare till:        när du är klar med denna genomgång.











Copyright © 2023. All Rights Reserved.