Skillnad mellan versioner av "Lektion 29 (C/Cpp 23)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 26: Rad 26:
 
::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#4.1_.C2.A0_Vad_.C3.A4r_en_pekare.3F|<span style="color:blue">Kap 4 &nbsp; Pekare</span>]]
 
::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#4.1_.C2.A0_Vad_.C3.A4r_en_pekare.3F|<span style="color:blue">Kap 4 &nbsp; Pekare</span>]]
 
::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#10.1_.C2.A0_Vad_.C3.A4r_en_pekare.3F|<span style="color:blue">4.1 &nbsp; Vad är en pekare?</span>]]
 
::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#10.1_.C2.A0_Vad_.C3.A4r_en_pekare.3F|<span style="color:blue">4.1 &nbsp; Vad är en pekare?</span>]]
::::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#Pekare_.3D_ett_nytt_parallellt_system_f.C3.B6r_minnesallokering|<span style="color:blue">Ett nytt parallellt system för minnesallokering</span>]]
+
:::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#Pekare_.3D_ett_nytt_parallellt_system_f.C3.B6r_minnesallokering| &nbsp; <span style="color:blue">Ett nytt parallellt system för minnesallokering</span>]]
::::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#Pekare_.3D_ett_nytt_parallellt_system_f.C3.B6r_minnesallokering|<span style="color:blue">En pekarvariabels värde</span>]]
+
:::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#En_pekarvariabels_v.C3.A4rde_.3D_adressen_till_en_vanlig_variabel| &nbsp; <span style="color:blue">En pekarvariabels värde</span>]]
 
::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#4.2_.C2.A0_Definition_och_initiering_av_en_pekare|<span style="color:blue">4.2 &nbsp; Definition och initiering av en pekare</span>]]
 
::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#4.2_.C2.A0_Definition_och_initiering_av_en_pekare|<span style="color:blue">4.2 &nbsp; Definition och initiering av en pekare</span>]]
 
:::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#Programmet_Pointer|<span style="color:blue"> &nbsp; &nbsp; Programmet Pointer</span>]]
 
:::::[[Kap_9_Arrays_och_vektorer_(29)#Programmet_Pointer|<span style="color:blue"> &nbsp; &nbsp; Programmet Pointer</span>]]

Versionen från 28 oktober 2025 kl. 15.34

        <<  Förra lektion          Lektion 29          Genomgång 29          Övningar 29          Nästa lektion  >>      


Agenda

Kap 4   Pekare
4.1   Vad är en pekare?
  Ett nytt parallellt system för minnesallokering
  En pekarvariabels värde
4.2   Definition och initiering av en pekare
    Programmet Pointer
Övningar
Läsanvisning: Kursboken sid 96-100









Copyright © 2025. All Rights Reserved.