Skillnad mellan versioner av "Kap 9 Arrays och vektorer (29)"

Från Mathonline
Hoppa till: navigering, sök
m
m
Rad 3: Rad 3:
 
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |  
 
| style="border-bottom:1px solid #797979" width="5px" |  
 
{{Not selected tab|[[Lektion 29 (C/Cpp 23)| <<&nbsp;&nbsp;Agenda]]}}
 
{{Not selected tab|[[Lektion 29 (C/Cpp 23)| <<&nbsp;&nbsp;Agenda]]}}
{{Selected tab|[[Kap 9 Arrays och vektorer (29)|Genomgång 29]]}}
+
{{Selected tab|[[Kap 9 Arrays och vektorer (29)|<span style="font-weight:lighter">Genomgång 29</span>]]}}
 
{{Not selected tab|[[Övningar 29 (C/Cpp 23)|Övningar 29]]}}
 
{{Not selected tab|[[Övningar 29 (C/Cpp 23)|Övningar 29]]}}
 
{{Not selected tab|[https://sharedfiles.mathonline.se/Systemutv_Inb_Syst_Inneh_Struktur.pdf Innehåll & struktur]}}
 
{{Not selected tab|[https://sharedfiles.mathonline.se/Systemutv_Inb_Syst_Inneh_Struktur.pdf Innehåll & struktur]}}

Versionen från 28 oktober 2025 kl. 15.08

        <<  Agenda          Genomgång 29          Övningar 29          Innehåll & struktur          Nästa lektion  >>      


Kap 4   Pekare

4.1   Vad är en pekare?

Vad pekare.jpg


Pekare = ett nytt parallellt system

Pekare parall systema.jpg


En pekarvariabels värde = adressen till en vanlig variabel

Pekare adress vanl vara.jpg


4.2   Definition och initiering av en pekare

Programmet Pointer



Gå vidare till:        när du är klar med denna genomgång.











Copyright © 2023. All Rights Reserved.