Skillnad mellan versioner av "Kap 9 Arrays och vektorer (29)"
Från Mathonline
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
Taifun (Diskussion | bidrag) m |
||
| Rad 59: | Rad 59: | ||
| − | = <b><span style="color:#931136"> | + | = <b><span style="color:#931136">4.2 Definition och initiering av en pekare</span></b> = |
<div class="ovnC"> | <div class="ovnC"> | ||
| − | === | + | === <span style="color:#931136">Programmet Pointer</span> === |
<div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Pointer.jpg]]</div> | <div style="border:1px solid black;display:inline-table;margin-left: 0px;"> [[Image: Pointer.jpg]]</div> | ||
</div> | </div> | ||
| Rad 68: | Rad 68: | ||
<div class="border-divblue"> | <div class="border-divblue"> | ||
| − | === | + | === <span style="color:#931136">Gå vidare till: <div class="smallBox">[[Övningar 29 (C/Cpp 23)|<span style="color:blue">Övningar 29</span>]]</div> när du är klar med denna genomgång.</span> === |
</div> | </div> | ||
Versionen från 28 oktober 2025 kl. 15.06
| << Agenda | Genomgång 29 | Övningar 29 | Innehåll & struktur | Nästa lektion >> |
Kap 4 Pekare
4.1 Vad är en pekare?
Pekare = ett nytt parallellt system
En pekarvariabels värde = adressen till en vanlig variabel
4.2 Definition och initiering av en pekare
Programmet Pointer
Gå vidare till: när du är klar med denna genomgång.
Copyright © 2023. All Rights Reserved.


